Ret og slet dine personoplysninger

Få overblik over hvad du skal gøre for at få rettet eller slettet de oplysninger vi har har liggende om dig her på siden

Ret til at blive slettet

Personoplysninger slettes automatisk, senest 3 år efter brugerens sidste aktivitet. Ønsker en bruger at få slettet allerede behandlede oplysninger fra Comparos system før de slettes automatisk, kan brugeren meddele dette til Comparo.

Dette kan foregå i appen:
– enten ved at trække samtykker tilbage i menuen under ”indstillinger”,
– eller skrive i appens beskedsystem.

Hvis en bruger beder om at få slettet sine oplysninger, vil vi holde brugeren opdateret om processen i appens beskedsystem.

Brugeren kan også skrive til support@comparo.dk, og bede om at blive slettet. For at kunne slette en bruger, skal brugeren oplyser den e-mail adresse, der er brugt til at oprette brugerprofilen med.

Hvis Comparo-profilen er oprettet med et Facebook log-in, kan brugeren ikke identificeres via din e-mail, og brugeren skal derfor kontakte Comparo gennem appen, for at blive slettet.

Hvis en bruger har accepteret et tilbud fra en af Comparos samarbejdspartnere i appen, er Comparo forpligtet til at gemme de oplysninger der kræves, for at Comparo i henhold til dansk lovgivning kan dokumentere transaktioner mellem bruger, Comparo og Comparos samarbejdspartnere.

Ret til at få rettet persondata

Ønsker en bruger at få rettet personoplysninger i Comparos system, kan brugeren meddele dette til Comparo, enten i appens beskedsystem eller på e-mail: support@comparo.dk

Comparo vil rette oplysninger, med mindre rettelsen bringer Comparo, Comparos samarbejdspartnere eller Comparos data- og underdatabehandlere i konflikt med gældende lovgivning; eller hvis rettelsen påvirker tidligere eller igangværende transaktioner.