Brug for hjælp?

Se om du kan finde svar på dit spørgsmål om Comparo her – ellers kan du skrive til os på support@comparo.dk

1. Hvordan samler jeg mine forsikringer i appen?

  • I appen, under ”Dine forsikringer”, trykker du på det lille ”+”, øverst i højre hjørne.
  • På listen over forsikringsselskaber vælger du det selskab du har dine forsikringer hos.
  • Nu kan du uploade dine forsikringer til appen.

1a. Hvis dit forsikringsselskab ikke bruger NemID

Hvis dit forsikringsselskab ikke bruger NemID, kan du dele din police med Comparo-appen.

  • Bare åbn policen på din telefon – for eksempel i din e-Boks, eller fra en e-mail.
  • Vælg at dele dokumentet med Comparo-appen.

1b. Hvis dit forsikringsselskab bruger NemID

  • Klik ”Tilføj med NemID”.
  • Log ind hos dit forsikringsselskab med NemID, og så henter vi de forsikringer, du har hos det selskab, ind i appen for dig.

2. Hvordan tilføjer jeg min kones/mands/kærestes forsikringer?

Hent policen fra selskabet – ligesom du gør med sine egne. Og hvis din partner vil have overblikket på sin egen telefon, og selv uploade sine policer, er det bare at installere appen, og logge ind med de samme brugeroplysninger, som du bruger på din.

3. Hvordan får jeg tilbud på mine forsikringer?

  • Gå ind på ”Dine forsikringer” og klik på ”Få tilbud på forsikring”
  • Vælg de forsikringer du vil have tilbud på, og send dem i udbud på vores partnerportal.
  • Modtag tilbud i løbet af to hverdage, og accepter, hvis der er et du kan li’.

4. Hvad får forsikringsselskaberne at vide om mig?

Når du vil have tilbud på dine forsikringer, sender vi dem i udbud blandt de forsikringsselskaber vi samarbejder med, på en lukket tilbudsplatform.
Selskaberne får kun de oplysninger om dig, som de har brug for, for at kunne give dig et tilbud på dine forsikringer.

 5. Hvor lang tid går der, før jeg får et tilbud?

Du modtager tilbuddene direkte i appen, efterhånden som selskaberne afgiver dem. Selskaberne har to hverdage til at byde på dine forsikringer.
Du modtager en mail fra os, når du får et nyt tilbud.

6. Hvilke forsikringsselskaber får jeg tilbud fra?

Du får tilbud fra de forsikringsselskaber, som Comparo samarbejder med.
Vores partnere afgiver tilbuddene på en lukket platform, og de ser ikke hinandens tilbud.
Du kan finde en liste over hvilke selskaber vi samarbejder med, her: Samarbejdspartnere

7. Bliver jeg ringet op af forsikringsselskaberne?

Nej. Selskaberne kontakter ikke dig, med mindre du beder dem om det. Hvis du har bedt om at få tilbud på dine forsikringer, sender selskaberne tilbuddene til dig via appen.

8. Hvordan kommer jeg i kontakt med forsikringsselskaberne?

Hvis du ønsker at blive kontaktet af et eller flere selskaber, i forbindelse med at du får tilbud fra dem, kan du i appen vælge at chat eller telefonisk kontakt med dem.

9. Mine forsikringer bliver ikke hentet ind i appen – hvorfor?

Hvis du oplever problemer med at hente dine policer ind i appen, så kontakt os på e-mail eller telefon: support@comparo.dk / 31700100. Så skal vi nok finde en løsning.

10. Hvorfor vil I vide, om jeg står i RKI?

Hvis du er registreret i RKI (Ribers Kredit Institut) eller et andet skyldnerregister som dårlig betaler, kan du i værste fald risikere at selskaberne ikke vil have dig som kunde, at de kun vil sælge lovpligtige forsikringer til dig, eller at du skal betale en højere pris eller have højere selvrisiko.

11. Jeg har spørgsmål til mine forsikringer – hvem kan hjælpe mig?

Hvis du har spørgsmål til dine forsikringer, skal du kontakte dit forsikringsselskab. Comparo er ikke et forsikringsselskab, og vi kan ikke rådgive om forsikringer.

12. Jeg har spørgsmål til de tilbud jeg har fået i appen – hvem kan hjælpe mig?

Hvis du har spørgsmål til tilbuddene du har modtaget i appen, skal du kontakte det forsikringsselskab, der har givet dig tilbuddet.
Du er også altid velkommen til at kontakte Comparo – du kan fange os på support@comparo.dk eller på 31700100. Vær dog opmærksom på, at Comparo ikke er et forsikringsselskab, og vi kan derfor ikke rådgive om tilbuddene fra de enkelte selskaber.

13. Jeg har spørgsmål til appen – hvem kan hjælpe mig?

Hvis du har spørgsmål til appen skal du endelig spørge os – du kan fange os på support@comparo.dk

14. Hvad betyder…?

Slå op i vores ordbog, hvis der er forsikringsudtryk du ikke er sikker på betydningen af. Den finder du her

15. Hvad koster det at bruge Comparo?

Det er gratis.

Kontakt os, hvis du har spørgsmål:
Du er altid velkommen til at kontakte Comparo – du kan fange os på support@comparo.dk eller på telefon 31700100.